یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مطرح کرد؛

اجرای موفق زنگ کتابخوانی در مدارس منتخب شهرستان یزد

اجرای موفق ساعت کتابخوانی در مدارس منتخب شهرستان یزد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در نشست شورای فرهنگ عمومی استان از اجرای موفق ساعت کتابخوانی در مدارس منتخب شهرستان یزد خبر داد و گفت: کلاس‌های ویژه کتابخوانی با عنوان زنگ کتابخوانی در هشت مدرسه مناطق ۱ و ۲ شهرستان یزد برگزار شد و بیش از یک هزار و ۶۰۰ دانش آموز در این کلاس‌ها شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد با حضور استاندار و جمعی از مدیران فرهنگی به منظور ارائه گزارش طرح‌های تأمین اعتبار شده در نقشه مهندسی فرهنگی استان برگزار شد.

اجرای موفق زنگ کتابخوانی در مدارس منتخب شهرستان یزد

مهران فاطمی، استاندار یزد طرح‌های ارائه شده توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان را ارزشمند توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه جامعه و جوانان به معنای واقعی کتاب‌خوان نیستند، لازم است اقدامات تحولی در راستای جهت‌گیری و انس جامعه با کتاب انجام شود.

اجرای موفق زنگ کتابخوانی در مدارس منتخب شهرستان یزد

در ادامه این نشست مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: زنگ کتابخوانی مدارس، با توجه به مصوبه انجمن کتابخانه های عمومی استان، با همکاری اداره کل آموزش و پرورش از آبان ماه ۱۴۰۲ در مرکز استان آغاز شد و دانش آموزان دوره چهارم، پنجم و ششم به جای زنگ انشاء در این کلاس کتابخوانی و دوره آموزشی شرکت کردند. در این طرح کتابداران در کلاس حضور پیدا کرده و مطالبی در حوزه کتاب و کتابخوانی، قصه گویی، بلندخوانی کتاب، فلسفه برای کودکان و روش های صحیح مطالعه با سرفصل های مشخص تدریس کردند که با استقبال دانش آموزان همراه شد.

محمدمحسن رفیعی با اشاره به سند نقشه مهندسی فرهنگی استان یزد، افزود: در این راستا اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد برنامه هایی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرد که خوشبختانه مورد تأیید قرار گرفت.

وی با اشاره به برگزاری سلسله نشست های کتاب، فرهنگ، یزد، اظهار داشت: دوازدهمین نشست از این سلسله نشست ها شهریورماه در کتابخانه مرکزی برگزار شد که بسیار مورد توجه علاقه مندان قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در پایان با اشاره به پژوهش انجام شده در مورد بازی های محلی و چاپ کتابی در این باره، گفت: پروپوزال این پژوهش توسط همکاران ما در اداره کل کتابخانه‌های عمومی آماده شده و می توان از ظرفیت ۱۱۲ باب کتابخانه عمومی استان برای انجام این طرح استفاده کرد.

اجرای موفق زنگ کتابخوانی در مدارس منتخب شهرستان یزد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 0 =